« Poprzedni wpis Następny wpis »

Uważność w biznesie, czyli jak mindfulness może Ci pomóc?

Niektórzy powiedzą, że w biznesie wciąż trzeba być o krok do przodu, planować, zmieniać, odpowiadać na nowe wyzwania. Że nie ma miejsca na spokojne bycie tylko tu i teraz, jak wiele osób postrzega mindfulness.

Ale czy na pewno w biznesie nie ma miejsca na prawdziwą uważność?

Mindfulness to szczególny rodzaj uwagi: świadomej i skierowanej na bieżącą chwilę. Choć mówi się o medytacji mindfulness, tak naprawdę kontekst uważności jest znacznie szerszy odnosi się także do ŚWIADOMEGO stylu funkcjonowania. To rodzaj uwagi, bycie Tu i Teraz, połączenie koncentracji i gotowości do działania. Wymaga to stałej obserwacji siebie, swojego umysłu i otoczenia.
Chcąc doświadczyć tego stanu, należy skupić się na każdej przeżywanej chwili i każdej podejmowanej czynności. Czytając nie błądzić myślami, rozmawiając skoncentrować się słowach i gestach drugiej osoby.

I tak dochodzimy do uważności w biznesie…

Czy mindfulness można wnieść również na grunt biznesowy? Czy uważność może wspierać liderów i pracowników? Odpowiedź brzmi, tak!

Skupienie się na byciu Tu i Teraz może mieć nieoceniony wpływ na kulturę organizacyjną firmy. Organizacja z tej, która nieustannie pędzi, zamieni się w taką, która jest bardziej spokojna, a mimo wszystko nadal osiąga dobre wyniki – a może nawet i lepsze!

Droga do sukcesu wiedzie przez zrozumienie

Michael Carrol – autor książki „Mindful Leader”, wskazuje, w jaki sposób mindfulness może wspomóc liderów, pracowników i organizacje. Praktykowanie uważności nie tylko w życiu prywatnym, ale też zawodowym, przynosi wiele korzyści.

Pozwala uspokoić umysł, a także uczy nas bycia bardziej świadomymi i przede wszystkim uczy nas zrozumienia pewnych procesów. Możemy zobaczyć rzeczy bardziej klarownie, nasze działania nie będą podejmowane pod wpływem impulsu i emocji, a będą logicznym kalkulowaniem faktów w sposób w 100% przemyślany.

Sytuacje, które kiedyś były dla nas stresujące, teraz nie będą miały na nas negatywnego wpływu. Szersza i jaśniejsza perspektywa, otwartość na sugestie i pomysły, spokój ducha, kreatywność i twórczość – mindfulness zdecydowanie umacnia te cechy i pozwala zajrzeć GŁĘBIEJ.

Jednak to nie wystarczy… Poza pracą nad sobą, budowaniem własnego Ja i nauczeniem się bycia Tu i Teraz, potrzebne jest również zrozumienie drugiego człowieka, jego potrzeb. Otworzenie się na jego świadomość i umysł. Będąc uważnym, będziemy lepszym słuchaczem. Skupimy się nie tylko na tym, co my mamy do powiedzenia, ale przede wszystkim będzie nam łatwiej zrozumieć punkt widzenia rozmówcy. Nauczmy się patrzeć i WIDZIEĆ oczami drugiego człowieka…

Mogą cię również zainteresować

Kontynuując korzystanie ze strony, zgadzasz się na użycie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close