« Poprzedni wpis Następny wpis »

Dzień Doceniania Pracownika

Na początek pytanie – czy doceniasz swoich Pracowników? Pewnie odpowiedź będzie twierdząca. Ale pytanie kolejne „Co robisz, aby im to okazać?”. I tutaj odpowiedzi mogą być zgoła różne.

Cześć osób może stwierdzić, że przecież otrzymują wynagrodzenie i ono jest wystarczającą formą docenienia, bo praca to praca. Ale coraz częściej w firmach można mówić o kulturze wdzięczności i doceniania.

Dlaczego dziś o tym mówimy? Bo w pierwszy piątek marca przypada Dzień Doceniania Pracownika.

Jednorazowe działanie to jednak za mało. Wypowiedziane dziś „dziękuję” powinno wybrzmiewać każdego dnia. Warto doceniać wysiłek i  zaangażowanie Pracowników. W końcu potrzeba uznania i bycia docenionym jest jedną z naszych głównych potrzeb.

Chcemy być szanowani, chcemy, aby nasze ambicje były dostrzeżone, chcemy, aby nasze wysiłki i starania były docenione. Wtedy czujemy się potrzebni, dowartościowani. Mamy poczucie, że mamy szansę na dalszy rozwój czy awans.

Badanie Employer Branding Institute wskazuje, że 76% Pracowników, którzy są częściej chwaleni za swoje działania, deklaruje, że czują się szczęśliwi w miejscu pracy i odczuwają więcej energii do działania.

W kontekście docenienia Pracownika do głosu dochodzą wszelkiego rodzaju benefity pozapłacowe, które są namacalną formą podziękowania. Warto na nie postawić i budować przyjazne środowisko pracy. Budować jest tu słowem klucz, ponieważ to długotrwały proces. Poprzez regularne i aktywne działania osiągniemy wyższy poziom zaufania w zespole i zacieśnimy więzi z firmą.

Pochwały i inne formy docenienia Pracownika, także te w obszarze świadczeń pozapłacowych, wzmacniają jego poczucie wartości, tworzą więzi w zespole, budują większe zaufanie do firmy i Pracodawcy,  podnoszą poziom satysfakcji z pracy i motywują do działania. Pozytywnie wpływają na samopoczucie Pracownika obniżając poziom stresu. A pamiętajmy, że stres może negatywnie wpływać na efektywność pracy.

Tego rodzaju działania sprawiają, że Pracownik jest bardziej związany z firmą, pozytywniej ją ocenia, jest bardziej zaangażowany, nie tylko w swoją pracę, ale ogólnie w życie firmowe. Co z kolei może być niezwykle korzystne we wszelkiego rodzaju sytuacjach kryzysowych.

Jak wynika z badań Instytutu Gallupa czy Blackhawk Enga-gement Solutions, docenieni Pracownicy czują większą satysfakcję z wykonywanej pracy, są bardziej zaangażowani i lojalni wobec firmy, w której pracują.

Zatem niech słowo „dziękuję” wybrzmiewa dziś i nie tylko dziś we wszystkich firmach.

Kontynuując korzystanie ze strony, zgadzasz się na użycie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close